Kraina Brethilu- Tu, gdzie rodzą się bohaterowie

Gra forumowa (PBF) o tematyce fantastyczno-przygodowej. Tu zaczyna się Twoja przygoda!


#1 2009-01-03 01:45:17

Erreth-Akbe

Król

9667794
Zarejestrowany: 2008-12-31
Posty: 20
Punktów :   

Lekcja Trzecia: Profesje poboczne

Poza profesjami głównymi, można wybrać również jedną profesję poboczną, pomogą one w zdobywaniu przedmiotów i ich przetwarzaniu itp. Profesji pobocznych jest siedem, każda z nich jest powiązana bezpośrednio z inną, a że wybrać można tylko jedną należy rozpocząć handel z innymi graczami, gdyż rzeczy w sklepie miejskim są bardzo drogie.

Można wybrać TYLKO JEDNĄ profesje poboczną.


Zielarstwo - profesja zajmująca się zdobywaniem składników - wyszkolenie w tej dziedzinie pozwala na zbieranie ziół, co tu dużo mówić, zioła w sklepie są strasznie drogie, zielarze mogą je sprzedać alchemikom, lub wymienić się z nimi za mikstury magiczne. Zapotrzebowanie na zioła jest bardzo duże również w dziedzinie gotowania, odpowiednio dodane zioła do potraw poprawiają ich walory odżywcze i termin ważności. Szczególnie dużo ziół

Górnictwo - profesja zajmująca się zdobywaniem składników - to profesja dobra dla każdego, kto chce zdobyć trochę pieniędzy, materiały takie jak brąz, stal, srebro czy złoto są bardzo cenne, a niekiedy trafić można nawet na złoże szmaragdów lub innych kamieni szlachetnych potrzebnych do wytworzenia mikstur alchemicznych. Każdy kowal potrafi zamienić materiały zdobyte przez górnika w bronie i zbroje. Wysoka cena wydobytych metali i kamieni wiąże się właśnie z zapotrzebowaniem na ten materiał aż dwóch profesji w równie wielkim stopniu. Sztaby brązu, srebra, stali czy złota są bardzo drobie, to zmusza kowali do odkupowania tychże materiałów bezpośrednia od górników.

Rolnictwo - kolejna profesja zajmująca się zdobywaniem składników - przynosząca olbrzymie zyski, jednak wymaga czasu i cierpliwości. Umożliwia założenie własnej farmy, głównie w celu zasiania zboża itp. Hodowla zwierząt jest kosztowna, jednak przynosi jeszcze większe zyski. Żaden kucharz nie da rady funkcjonować bez rolnika, gdyż ceny w sklepie miejskim cą bardzo wygórowane, każdy towar dużo bardziej opłaca się kupić od innej osoby niż ze sklepu, a rolnicy produkują i zboże i mięso, obie te rzeczy się kucharzowi niezbędne do pracy. Również każdy krawiec będzie szukał pomocy u rolnika, gdy ten posiada na swej farmie zwierzęta, skóra zwierząt jest świetnym materiałem do szycia.

Krawiectwo - profesja zajmująca się przetwarzaniem składników - wykorzystuje skóry do wytwarzania zbroi, płaszczy, bandaży, plecaków itp. Wymaga bardzo dużej ilości skór, ale o te stosunkowo łatwo jeśli w okolicy jest choć jeden rolnik, zaś w razie nagłej potrzeby można udać się na polowanie na dzikie zwierzęta, z których niekiedy można zebrać skóry. Zbroje skórzane, ćwiekowane itp cieszą się powodzeniem wśród większości klas postaci, również paladyni i wojownicy niekiedy potrzebują lżejszej zbroi. Dzięki temu krawiec może zarobić fortunę wystawiając w sklepie swoje towary po cenach trochę niższych niż te w sklepie miejskim.

Gotowanie - profesja zajmująca się przetwarzaniem składników - wbrew pozorom profesja ważna i przynosząca spore zyski. Każda wyprawa poza własne królestwo wymaga zabrania ze sobą żywności. Postać tydzień bez jedzenia może nawet umrzeć. Rarytasy gotowania potrafią na krótki czas zwiększyć odrobinę statystyki. Wystarczy mieć w pobliży dobrego rolnika i można zarobić dużo pieniędzy.

Kowalstwo - kolejna profesja zajmująca się przetwarzaniem składników - kosztowna, jednak przynosząca spore zyski, zapotrzebowanie na bron jest bardzo duże, kowal może wyrabiać praktycznie wszystko, począwszy od malutkich sztyletów, poprzez miecze, strzały, łuki, a kończąc na potężnych broniach obuchowych i ciężkich zbrojach. Wadą profesji jest cena materiałów potrzebnych do wykonania rzeczy, jednak cena ta i tak będzie mniejsza niż cena wyrobionego przedmiotu, co w końcu da duży zysk. Materiały kowal może kupić bezpośrednio od górnika (stosunkowo tanio), bądź w sklepie miejskim za astronomiczne sumy.

Alchemia - ostatnia już profesja zajmująca się przetwarzaniem składników - ciężko kupić dobre zioła, gdyż ich znalezienie jest bardzo trudne, ale mikstury które z nich można stworzyć sprawiają iż watro wydać sporo sztuk złota. Alchemik wytwarza wiele różnych potionów, ich działanie jest tak zróżnicowane, że każda klasa coś dla siebie znajdzie. Od prostych potów podnoszących odrobinę  statystyki i obronę, poprzez zwiększające siłę magiczną, aż po takie całkowicie dziwne jak np. mikstury zwiększające płodność zwierząt i szybszy wzrost roślin.


Erreth-Akbe, syn Eldariona, Króla Ludzi.
Ten, który górę rozgniewaną słowami uciszył,
Ten, który nosi na szyi Runę Pokoju,
Ten, którego zwą Władcą Smoków...
"Władcą Smoków nie jest ten, kto potrafi rozkazywać Smokom, gdyż stworzenia te wiele mądrzejsze i starsze od ludzi nigdy nie posłuchałyby rozkazu żądnego z nich...
Władcą Smoków nazwany jest ten, kto spojrzał w oczy Smoka i nie został przez niego zabity..."


KARTA POSTACI

- Mistrzu, kiedy zacznie się moja nauka?
- Już dawno się zaczęła.
- Wędrujemy w deszczu, błocie i wichrze już wiele dni, a ja niczego się nie nauczyłem.
- Bo nie zdajesz sobie sprawy czego uczę. Pamiętaj, zapalić świecę nie tylko oznacza stworzyć światło, ale także rzucić cień.
Jesteśmy podobni do pielgrzymów, których nie męczy wędrówka przez pustynie, ponieważ ich serca zamieszkały już w Świętym Mieście.


Największym złem,
na które cierpi świat,
to nie siła złych,
lecz słabość dobrych.
Kto czyni cnotliwie
i przed złem się wzdraga,
tego sławę po świecie
roznoszą pochodnie.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.fanidredwerkz.pun.pl www.ridersi.pun.pl www.rpssamp.pun.pl www.gsa.pun.pl www.kroliki.pun.pl